FAQ

1.Šta predstavljaju nove nalepnice na gumama i kako se gume rangiraju?
Prema novom EU zakonu sve gume prodate u Evropi nose posebnu etiketu koja ocenjuje performanse guma. EU rangira gume prema potrošnji goriva,  nivou buke i sposobnosti kočenja na mokrim putevima tako da od 1.novembra 2012. godine imamo novi metod da za upoređivanje guma.

2.Da li možemo koristiti drugu dimenziju gume od one koju je propisao proizvođač vozila?
U praksi je moguće koristiti drugu dimenziju gume od one koju je proizvođač vozila propisao ali odstupanje ove gume od originalne ne treba da pređe + ili – 3%. Pre donošenja ovakve odluke trebalo bi proveriti odstupanje korišćenjem kalkulatora dimenzija guma i konsultovati svog vulkanizera.

3.Kada i zašto treba staviti letnje gume?
Letnje gume bi trebalo montirati kada dnevna temperatura počne da prelazi 7 stepeni. Kao što su letnje gume nebezbedne za vožnju  po snegu i ledu, tako su i zimski pneumatici nebezbedni leti, na usijanom asfaltu. Razlika između zimskih i letnjih pneumatika je u dubini i vrsti šare ali i u materijalu od kog su napravljene. Zimske gume napravljene su od mekše smeše koja se pri visokim temperaturama znatno brže troši tako da ćete ukoliko ih koristite i leti, ranije morati da kupite nove gume.

4.Kolika je minimalna dubina šare kod letnjih i zimskih pneumatika?
Prema pravilniku ZOBS, zakonski obavezna minimalna dubina šare je 1,6 mm za letnje i 4 mm za zimske pneumatike.

5.Koje su prednosti Kama guma?
Neke od prednosti ruskih Kama guma su: ušteda u potrošnji goriva preko 15%, pređena kilometraža do 500 000km, smanjena mogućnost proklizavanja, bolja mobilnost, veća čvrstoća, manja težina guma, veća otpornost na habanje, bezbednost po životnu sredinu kao i najbolji odnos između cene i kvaliteta.

6.Koliki je garantni rok i rok za rešavanje reklamacija na pneumatike u Trayal Korporaciji?
Garantni rok na Kama program je 25 meseci a na gume iz programa Trayal korporacije garantni rok je 36 meseci. Rok za rešavanje reklamacija je 15 dana.

7.Da li postoji  razlika izmeðu M+S i zimskih guma?
Zimske gume bi uvek trebalo da nose oznaku  M+S (Mud & Snow), M&S ili M.S. Ovo znači da se sve gume sa navednim oznakama, uključujući i neke letnje gume, mogu smatrati odgovarajućim zimskim gumama. Ali oznaka M+S ne znači obavezno da je takva guma zimska već  može biti zimska guma ili guma za sve sezone. .Zimske gume, pored toga što nose oznaku M+S, trebalo bi da budu obeležene i simbolom planina/snežna pahuljica koji je prihvatila većina proizvođača.

8.Zašto ne treba voziti letnju gumu zimi i obrnuto?
Jedan od osnovnih razloga zašto ne treba koristiti letnje gume zimi i obrnuto je bezbednost. Rizik od saobraćajnih nezgoda je veći u zimskom periodu zbog niskih temperatura, padavina i mokrih kolovoza pokrivenih ledom i snegom tako da je u takvim uslovima vožnje neophodno koristiti zimske gume. Zimske gume imaju drugačiji sastav od letnjih guma jer  sadrže više silicijuma koji zadržava elastičnost i pri niskim temperaturama. Ovo omogućava bolje prijanjanje i skraćuje zaustavni put prilikom kočenja, tako da kada temperatura vazduha padne ispod 7 stepeni potrebno je koristiti zimske pneumatike.

9.Koliki je rok trajanja guma i šta se može smatrati novom gumom?
Precizno utvrđivanje roka trajanja gume nije u potpunosti moguće. Rok trajanja gume zavisi od puno faktora kao što su  pravilna montaža, balansiranje, redovna kontrola pritiska u gumama, vremenskih prilika, uslova eksploatacije, skladištenja… Gume koje su starije od 5 godina trebalo bi kontrolisati bar jednom godišnje a ukoliko su gume stare 10 i više godina trebalo bi ih zameniti, jer čak i u slučaju da gazeći sloj nije puno istrošen, guma je izgubila svoja elastična svojstva, postala krta i loše prijanja na podlogu.

10.Šta je akvaplaning?
Akvaplaning odnosno hidroplaning je pojava koja se događa kada prilikom vožnje na mokrom kolovozu vozilo svojom težinom ne može da istisne vodu ispod gume. Između gume i podloge stvara se tanak sloj vode  i dolazi do proklizavanja vozila.